ZADZWOŃ DO NAS  +48 531 680 680 | LUB NAPISZ  biuro@fsa.edu.pl |

Językowy żłobek i przedszkole FSA, ul. Metalowców 27, Wrocław
FSA

Sukces w dorosłych życiu zaczyna się już w przedszkolu?

Pierwsze lata życia charakteryzują się najszybciej rozwijającą się zdolnością do uczenia się i łatwością w przyswajaniu nowych informacji. Badania wskazują, że blisko 50% swoich możliwości dziecko rozwija w okresie przedszkolnym, a tylko 30 % przypada na wiek wczesnoszkolny. Dlatego już wybór przedszkola wywiera bardzo silny wpływ na edukację i rzutuje na przyszłość małego odkrywcy.

Olbrzymi potencjał i napędzającego go emocje.

Lekkość z jaką dziecko przyswaja nowe umiejętności i informacje przez pierwsze lata swojego życia stanowi niepowtarzalną okazję do szybkiego i imponującego rozwoju. W dziecięcym świecie emocje są bardzo istotne, warunkując nastawienie i chęci do wykonywania danej czynności. Jeśli nauce towarzyszą pozytywne bodźce i wspomnienia, maluch chętniej i skuteczniej przyswaja wiedzę, z radością uczestnicząc w procesie edukacji. Optymalne warunki, sprytnie łączące zabawę z nauką, w dużej mierze warunkują dobro dziecka. Tak zasiana idea nauki w przedszkolu, daje dziecku solidne podstawy, a przede wszystkim buduje pełną entuzjazmu i chęci postawę.

Korzyści z chodzenia do przedszkola.

Opierając się na wynikach badań, większość trzyletnich dzieci jest gotowych emocjonalnie na to by zacząć swoją przygodę w przedszkolu. Odpowiednio przygotowane środowisko ułatwia szersze poznawanie świata, stymuluje do nabywania nowych umiejętności oraz sprzyja rozwojowi emocjonalnemu. Uzyskanie tak sprzyjających warunków w domu często jest utrudnione, a doświadczeni i wykształceni pedagodzy potrafią zapewnić lepszy rozwój maluchowi niż, mimo szczerych chęci i ciepłych uczuć, rodzice czy dziadkowie.

Dziecko w przedszkolu funkcjonuje w grupie, obserwując swoich kolegów i wspólnie się ucząc. Dzięki temu nabiera motywacji by nabyć nowe umiejętności, gdy inni już je poznali, a wspólna nauka ułatwia mu uwierzenie w swoje możliwości, widząc że inni próbują i odnoszą sukces. W przedszkolnym życiu  współdziałanie w grupie, ułatwia upragnione osiągniecie celu, co uczy malucha współpracy i tworzenia pozytywnych relacji z rówieśnikami. Bardzo istotna jest rola przedszkola w budowaniu dojrzałości szkolnej. Dziecko uczy się odpowiedniej reakcji na polecenia, koncentracji na powierzonych zadaniach, a także doświadcza radości nagradzania i przykrych konsekwencji negatywnego zachowania.

Miłe doświadczenia przedszkolaka siła a późniejszej edukacji.

Przedszkole zapewnia optymalne i bezstresowe warunki by wyrównać poziom umiejętności pomiędzy dziećmi. Maluchy nie są oceniane za swoje umiejętności, nie czują się gorsze od innych. Radość z nauki poprzez zabawę, wsparcie i motywacja jaka daje grupa rówieśników, pozwala im w szybki, całkowicie wolny od stresu i naturalny sposób wyrównać poziom. Przewaga siedmiolatka po edukacji przedszkolnej nad kolegami z klasy, którzy nie chodzili do przedszkola jest olbrzymia. Naukowcy szacują, że jest to okres nawet dwóch lat pod względem niektórych umiejętności. Przedszkole zdecydowanie wyprzedza inne etapy późniejszego nauczenia pod względem pobudzania kreatywności i mnogości warunków do szerokiego rozwoju, ze względu na stymulujące i ciekawe zajęcia. Zróżnicowane programy edukacyjne rozwijają zarówno sprawność fizyczną, manualną i techniczną, uczą podstaw czytania i liczenia, a także ułatwiają zrozumienie bogactwa otoczenia, doświadczając go wszystkimi zmysłami. Wspólna zabawa i spędzony czas w grupie zapewnia edukację społeczną, której otoczony troskliwością rodziny i brakiem dyskomfortu, maluch bardzo potrzebuje. W środowisku rówieśników dziecko doświadcza drobnych konfliktów i niedogodności, uczy się rozwiązywać problemy i radzić sobie w trudnych sytuacjach. Dziecko współtworząc grupę, rozumie też podstawy tolerancji, empatii i partnerstwa, dostrzegając korzyści pierwszych przyjaźni. Tak zebrane doświadczenia doskonale przygotowują najmłodszych do życia w społeczeństwie i dalszej edukacji.

Przedszkole prywatne czy publiczne – czy dają takie same możliwości?

Wielu rodziców zastanawia się jakie przedszkole wybrać – publiczne czy niepubliczne? Szczególnie zadręczająca jest obawa o zapewnienie rozwoju dziecka w takim samym stopniu w każdej z tych placówek. I chociaż obydwa typy przedszkoli podlegają skrupulatnej kontroli Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Sanepidu, pewne znaczące różnice trudno kwestionować. Podstawa programowa w państwowej placówce realizowana jest w ramach pięciogodzinnej opieki, często ograniczając się do przykrego minimum. Prywatne przedszkole nie ma limitu ani ściśle określonych godzin, a dodatkowo program uatrakcyjniony jest ciekawymi i starannie przygotowanymi dodatkowymi zajęciami (sprawdź zajęcia dodatkowe w przedszkolu FSA). Różnorodność zajęć fakultatywnych jest bardzo duża, umożliwia wybór takich aktywności, które będą interesować Twoją pociechę i sprawią mu przyjemność. Maluchy mogą spożytkować energię na zajęciach gimnastycznych, tanecznych czy w klubach sportowych, rozwijać swoje zdolności w warsztatach teatralnych, plastycznych lub ceramicznych, a także stawiać pierwsze kroki w świecie nauki ucząc się języka obcego lub robotyki.

Nauka – kiedy jak nie teraz, gdy to takie łatwe!

Do 7 roku życia dzieci bardzo łatwo i efektywnie uczą się języków obcych. Z tego względu przedszkole międzynarodowe FSA zapewnia codzienny kontakt z językiem angielskim, stawiając na grupy dwujęzyczne oraz grupy z native speakerem. Dzieci w sposób przyjemny i naturalny uczą się nowych słów, podczas gier, zapamiętując rymowanki czy śpiewając piosenki. Nauka nie kojarzy im się z żadnym żmudnym procesem, jest dla nich doskonałą zabawą i mile spędzonymi chwilami. Również otwierając dzieci od najmłodszych lat na bogactwo świata muzyki i dając im możliwość uczestnictwa w zabawach muzycznych, ułatwiamy im rozwijanie inteligencji muzycznej.

Opieka, która daje siłę! 

Prywatne przedszkole FSA, zdając sobie sprawę z roli opieki psychologicznej i logopedycznej, zapewnia stałą pomoc specjalisty, który fachowo określa i ułatwia rozwiązanie problemów. Warsztaty radzenia sobie z emocjami oraz specjalnie opracowane zabawy sensoryczne, pomagają maluchom lepiej zrozumieć skomplikowany świat uczuć i lęków. Dzieci uczą się rozpoznawać i kontrolować przeżywane emocje oraz radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Dzięki tym zajęciom maluchy przezwyciężają swoje lęki oraz ograniczenia, budując poczucie bezpieczeństwa i swojej wartości.

Autor: FSA School, przedszkole, żłobek – Redakcja Bloga

Facebook