W FSA inspirujemy się osiągnięciami pedagogiki Marii Montessori oraz porozumienia bez przemocy Marshalla Rosenberga. Hołdujemy zasadom przedstawionym przez tych specjalistów, bo wiemy, że spokojny rozwój, nastawiony na indywidualne możliwości każdego dziecka zapewnią mu najlepszy start. Oprócz tego zachęcamy do jednoczesnej nauki dwóch języków – angielskiego i polskiego, aby od najmłodszych lat stymulować rozwój, zachęcać do nauki, a do tego pozbywać się wszelkich przeszkód.
Koncepcja rozwoju dziecka w ujęciu Marii Montessori zaprasza dziecko do rozwoju we wszystkich wymiarach: kulturowym, społecznym, fizycznym i duchowym. W FSA łącząc wymogi dwujęzycznej edukacji i indywidualny pęd do nauki przez dziecko, stwarzamy optymalną przestrzeń do rozbudzania wiary w siebie, twórczej spontaniczności i samodzielnej aktywności. W realizacji tych założeń pomaga wykwalifikowany sztab pedagogów, logopedów, wychowawców i psychologów. W połączeniu z zaangażowaniem rodziców tworzymy przyjazne środowisko, w którym dzieci czują się bezpieczne, a tym samym z jeszcze większą chęcią integrują się, bawią, a przy okazji zdobywają mnóstwo wiedzy.
Skutecznie realizujemy wybrane założenia pedagogiki Marii Montessorii (nie będąc stricte montessoriańską placówką), dlatego podchodzimy indywidualnie do każdego dziecka, zachęcamy go do wyrażania swoich opinii, zadawania pytań i szukania odpowiedzi. Ponadto przygotowaliśmy szereg zajęć dodatkowych oraz obowiązkowych, które skutecznie łączą zabawę z nauką. Stawiamy na stymulujące rozrywki, tańce, wierszyki czy rymowanki w języku polskim i angielskim. Tym samym wychowankowie od najmłodszych lat mają kontakt z dwoma językami, co poprawia ich wrażliwość, empatię, otwiera umysł, a przede wszystkim zapewnia zupełnie nowe możliwości. Przygotowaliśmy również przestrzeń, wpływającą pozytywnie na rozwój podopiecznych. Delikatne i jasne kolory ścian w połączeniu z brakiem zbędnych rozpraszaczy sprawiają, że dzieci nie są narażone na nadmiar bodźców. To nie tylko działa uspokajająco, ale przede wszystkim zapewnia im większy spokój, relaks oraz tworzy miejsce idealne do zabawy i nauki. Oczywiście największą siłą FSA jest wykwalifikowany zespół pracowników, którzy z chęcią korzystają z pomocy dydaktycznych zalecanych i przygotowanych przez montessoriańskich pedagogów.
Porozumienie bez przemocy (NVC – Nonviolent Communication) Marshalla Rosenberga jest nazywane również komunikacją empatyczną lub językiem serca. Komunikując się z dziećmi, stosujemy język porozumienia, aby wspierać uważne i empatyczne relacje. Rosenberg pokazywał ideę NCV przeciwstawiając sobie dwa zwierzęta: żyrafę i szakala. Szakal jest symbolem przemocowego komunikowania się. Żyje po to, aby mieć rację. Ocenia, krytykuje, porównuje, analizuje. Żyrafa – roślinożerny, łagodny ssak o wielkim sercu jest symbolem pokojowego porozumiewania się. Żyrafa odnosi się do innych z szacunkiem, empatią i współczuciem. Żyje po to, żeby wzbogacać życie swoje i innych. W FSA uważamy, że mały człowiek ma wiele ważnych rzeczy do powiedzenia i szanujemy każde zdanie czy pytanie zadane przez naszych wychowanków.