ZADZWOŃ DO NAS  +48 531 680 680 | LUB NAPISZ  biuro@fsa.edu.pl |

Językowy żłobek i przedszkole FSA, ul. Metalowców 27, Wrocław
FSA

Czy nauka poprzez zabawę jest skuteczną i przyjemną formą edukacji?

Każde dziecko poznaje świat, rozwijając się emocjonalnie, fizycznie, czy umysłowo. Największą wartość stanowi dla dzieci zabawa w grupie rówieśniczej. Co więcej, jasno zaznacza się, że zabawa, to najlepszy proces dydaktyczny dla każdego Malucha, w ramach którego zdobywa on różne umiejętności i bezcenne kompetencje. Zabawę i jej formę należy dopasować do indywidualnych potrzeb i możliwości każdego dziecka. Kiedy warto zagwarantować dziecku taką formę rozwoju? Jakie miejsca są ku temu najbardziej odpowiednie?

Nie liczy się wiek dziecka- zabawa i nauka gwarancją prawidłowego rozwoju

Dlaczego zabawa dla każdego dziecka jest tak bardzo wartościowa? Ponieważ poprzez zabawę dziecko uczy się w sposób nieświadomy i intuicyjny. Prywatne przedszkole, zabawa w grupie, pozwala na opanowanie wielu podstawowych umiejętności, trening małej i dużej motoryki, pracę nad koncentracją, nazywanie otaczającego świata, czy poznanie mechanizmów przyczynowo- skutkowych. Wyjątkowo wartościowe są zabawy edukacyjne, które są maksymalnie ciekawe, wnosząc ogromnie dużą wartość do rozwoju każdego dziecka.

Klucz, to właściwe dopasowana edukacyjna zabawa do aktualnych potrzeb

Zabawa połączona z nauką może dotyczyć każdej dziedziny wiedzy, czy powszechnie występujących przedmiotów szkolnych, z którymi mierzy się każdy uczeń. Co więcej, zabawa edukacyjna może przybrać bardzo różną formę- prywatny żłobek, przedszkole, szkoła podstawowa, czy dom, to miejsca, w których możemy przeprowadzić skuteczne formy aktywności dla dzieci. Możemy również bawić się i uczyć na zewnątrz, np. w ogrodzie, parku, podczas spacerów, czy wycieczek. Wszystko zależy od naszej kreatywności. Co więcej, zabawy edukacyjne mogą być starannie zaplanowane i przemyślane, jak również mogą być spontaniczne.

Warto posługiwać się różnymi narzędziami podczas zabaw edukacyjnych. Mogą być to dowolne zabawki, czy inne materiały, bądź przedmioty. Jednak podczas wyboru akcesoriów, należy pamiętać o bezpieczeństwie dziecka, jak również o fakcie, by cała zabawa nie stała się zbyt mocno sformalizowana- wówczas nie będzie przyjemną zabawą, a stanie się zwyczajną nauką. By uzyskać jak najlepsze efekty w rozwoju każdego dziecka, przede wszystkim należy zadbać o właściwą, przyjazną atmosferę, a także optymalne dopasowanie tematyki i poziomu do wieku, umiejętności, i potrzeb dzieci.

Czy geografia, przyroda, historia, to przedmioty, których można nauczyć się przez zabawę?

Suche fakty, jakie reprezentuje sobą przyroda, historia, czy geografia, sprawiają, że dzieci niejednokrotnie czują się zagubione. Przytłacza je nadmiar dat, pojęć, do zapamiętania. Warto więc wprowadzić do nauki ciekawostki, urozmaicenia, które zachęcą do przyswajania wiedzy. Co więcej, warto zadbać także o maksymalną wizualizację, co pozwala na łatwiejsze i szybsze przyswojenie wiedzy. To, co dziecko może zobaczyć, dotknąć, doświadczyć, pozostanie w pamięci na dłuższy czas.  Co więcej, jest to tzw. nieświadoma nauka, która jednocześnie jest niezwykle skuteczna. Bardzo łatwo można się o tym przekonać w wielu, różnorodnych sytuacjach, w tym m.in. podczas edukacyjnej wycieczki.

Autor: FSA School, przedszkole, żłobek – Redakcja Bloga

Facebook