Spis treści
Czym jest metoda immersji i jak wpływa na rozwój dzieci?
Zajęcia z języka angielskiego to stały i obligatoryjny element grafiku, który można znaleźć w niemal każdym przedszkolu. W placówce tej wie się o tym, iż dobrze opracowany program nauczania języka angielskiego jest niebywale istotny. Dlatego do nauki języka angielskiego coraz częściej wykorzystuje się popularną immersję językową, z pomocą której wprowadza się dzieci w dwujęzyczność i zachęca się do stania się poliglotami.
W jaki sposób nauka języka angielskiego jest realizowana w przedszkolach?
W przedszkolu wykorzystuje się charakterystyczne predyspozycje dzieci. Ciekawość, chęć do naśladowania i nauki czy olbrzymia aktywność to tylko niektóre z nich. Im młodsze dziecko, tym łatwiej i szybciej przychodzi mu nauka języka obcego, a profesjonalnie realizowane zajęcia, dostosowane do możliwości dzieci, przekładają się na ich kompetencję językowe i sprawiają, że nauka w przyszłości będzie o wiele prostsza. Prywatne przedszkole każdego dnia dba o dynamiczny językowy rozwój dzieci, realizując cele nauczania języka angielskiego.
Zajęcia angielskiego w przedszkolu realizowane są z wykorzystaniem technik uwzględniających specyfikę młodego ucznia i jego możliwości intelektualne. W trakcie zajęć z języka angielskiego nauczyciele wykorzystują metody bezpośrednie, naturalne, a także metody reagowania ciałem bądź metody komunikacyjne. Co więcej, w każdej grupie swoje obowiązki realizuje nauczyciel anglojęzyczny, który komunikuję się z przedszkolakami tylko w języku angielskim wprowadzając metodę immersji językowej. Prywatny żłobek ma podobne cele i również chętnie stawia na edukację wśród najmłodszych
Czym jest immersja i w jaki sposób wpływa na rozwój dziecka?
Immersja, czyli inaczej „zanurzenie” w języku, to tak naprawdę umożliwienie dzieciom jak największej liczby sytuacji, w których mogą one słuchać i mówić w języku innym niż ojczysty.
Patent immersji językowej w przedszkolu sprawdza się fenomenalnie, ponieważ dzieci w tym wieku chłoną język z otoczenia. Dzięki nauczycielowi anglojęzycznemu komunikującemu się tylko po angielsku lub native speakerowi, przedszkolaki mają ciągłą możliwość obcowania z językiem obcym w naturalnych dla siebie środowisku – w trakcie zabawy, wychodzenia na dwór, jedzenia i wszystkich czynności wykonywanych w placówce. Dzięki całodziennemu kontaktowi z nowym językiem, dzieci nie mają świadomości, że uczą się zupełnie nieznanego języka obcego, a ponadto przyswajają go w sposób niebywale swobodny i naturalny. Jest to patent podobny do sposobu, w jaki język ojczysty przyswajają niemowlaki.
Nauczanie immersyjne według specjalisty
Dwujęzyczność u dzieci obserwuje się relatywnie często, a nauczanie immersyjne jest uznawane za najskuteczniejszą metodę nauczania języka obcego wśród małych dzieci.
Można to zauważyć szczególnie na przykładzie przedszkolaków, które po początkowym okresie poznawania angielskiego, po kilku miesiącach zaczynają wchodzić w stopniowe interakcje ze swoimi anglojęzycznymi nauczycielami. Tym samym dwujęzyczne dzieci mają możliwość pojawić się w każdym gospodarstwie domowym, a nie tylko w rodzinach, gdzie co najmniej jedno z rodziców używa angielskiego jako swojego głównego języka.