ZADZWOŃ DO NAS  +48 531 680 680 | LUB NAPISZ  biuro@fsa.edu.pl |

Językowy żłobek i przedszkole FSA, ul. Metalowców 27, Wrocław
FSA

Dlaczego warto wysłać dziecko do dwujęzycznego przedszkola?

Kiedy dziecko zbliża się do wieku przedszkolnego, trudno nie zastanawiać się nad tym, jaka placówka będzie najlepsza. Zdania na ten temat mogą być różne, ale na pewno warto skoncentrować się na przedszkolu dwujęzycznym. Przedszkola te prawdopodobnie kojarzą się z wielonarodowymi rodzinami, ale takie skojarzenie nie do końca przekłada się na rzeczywistość. Krótko mówiąc, przedszkole dwujęzyczne jest dobrym wyborem także w przypadku maluchów z Polski. W ogóle warto zastanowić się nad tym, jak dwujęzyczność wpływa na rozwój przedszkolaków.

Wybór odpowiedniego przedszkola

Nie ma co ukrywać, że poszukiwanie odpowiedniego przedszkola wiąże się z ogromnymi emocjami. Czy jest jakiś rodzic, który nie chce zapewnić swojemu dziecku dobrego startu? Tak, o edukacji trzeba myśleć już w przedszkolu.

Wypada też odnotować, że przedszkole dla wielu rodziców może kojarzyć się z miejscem, gdzie dziecko może się pobawić. Nie ma nic złego w takim myśleniu, choć nie jest to myślenie do końca zgodne ze stanem faktycznym. Pobyt w przedszkolu to także zdobywanie cennych umiejętności i rozwijanie się w szerokim zakresie.

Etap przedszkola to czas, kiedy dzieci przyswajają wiedzę za pomocą wszystkich zmysłów. Ponadto kolejne obszary wzajemnie na siebie wpływają. Co do samego wyboru przedszkola, nie ulega wątpliwości, że dla zdecydowanej większości osób znaczenie ma lokalizacja. Niemniej przyjmijmy, że lokalizacja jest bez znaczenia. Jeżeli lokalizacja nie odgrywa roli, warto zastanowić się nad metodą kształcenia w danym miejscu. Gdyby kogoś interesowała popularność, widać wyraźnie, że coraz większym zainteresowaniem cieszą się nowoczesne metody. Metody dostosowane do zmian panujących w społeczeństwie.

Przedszkole anglojęzyczne gwarantuje wiele

Dobrze też zastanowić się nad tym, ile może zagwarantować prywatne przedszkole anglojęzyczne. Fakty są bezwzględne, ponieważ najbardziej intensywny rozwój dziecka przypada na pierwsze trzy lata życia. Jest to okres, kiedy maluchy nabywają umiejętności dotyczących motoryki czy mowy. Trzeba również mieć świadomość tego, że nauka języka jest efektem licznych procesów poznawczych. Chodzi o jednoczesne przyswajanie wielu istotnych kwestii.

Wypada też zatrzymać się przy tym, jak wygląda nauka – czy nie jest przypadkiem tak, że dziecko najpierw słucha, a później powtarza kolejne słowa? Tym samym można rozmawiać o nauce odbywającej się naturalnie i w stopniu dopasowanym do umiejętności. Poza tym nauka języka obcego już w przedszkolu to najlepsze rozwiązanie. W kolejnych latach nauka wymaga większego wysiłku. Pedagodzy twierdzą wręcz, że dziecięcy umysł jest porównywalny z tym, co czuje gąbka. Chodzi o wchłanianie wielu wiadomości w krótkim czasie.

Otwarcie horyzontów

Nauka języka kojarzy się z możliwością porozumienia, ale warto spojrzeć na rzeczywistość w inny sposób. Najkrócej rzecz ujmując, dwujęzyczność jest szansą na poszerzanie horyzontów. Można przypuszczać, że większość rodzin wielonarodowych doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Nie bez znaczenia na pewno są też podróże zagraniczne. Nie ma znaczenia, czy chodzi o kolonie dziecięce, czy może wyjazd z rodziną. Każdy wyjazd to szansa na to, aby doświadczyć czegoś nowego.

Pewnie dla wielu osób będzie to zaskoczenie, ale można również rozmawiać o pojawieniu się nowych możliwości intelektualnych. Przeprowadzone badania jasno jednak wskazują na to, że zdolności językowe mają znaczący wpływ na inne obszary nauki. Interesujące jest też to, że maluchy posługujące się dwoma językami mają cechować się większą pewnością siebie. Szczególnie w kontaktach z innymi maluchami.

Rozwój i różnorodność

Wszystko powinno być już więc jasne. Potrzebna jest placówka, która zagwarantuje efektywny rozwój i otwartość na różnorodność. Można też powiedzieć, że najważniejsze jest to, aby dzieciaki miały zapewniony wszechstronny rozwój intelektualny i emocjonalny. Do tego rzecz jasna nie można zapomnieć o zindywidualizowanym podejściu do wszystkich podopiecznych. Chodzi o wyrównywanie szans w grupie, jak i odkrywanie talentów.

Autor: FSA School, przedszkole, żłobek – Redakcja Bloga

Facebook